Uniforma

Vazusem mai demult un documentar pe “Descopery” despre accidente si prevenirea lor. S-a facut o simulare la metrou, prin SUA pe undeva, si s-a observat ca oamenii au tendinta sa ignore avertismentele unor lucratori la metrou,  care n-aveau insa uniforma pe ei, si sa asculte cu sfintenie sfaturile politistilor sau a altor lucratori in uniforme.

Exista tendinta de a nu retine figura unui individ in uniforma, ci doar a uniformei. Medici, politisti, preoti, militari, pompieri, jandarmi, farmacisti, nu le retii niciodata fata daca-i vezi prima data, daca-i vezi fara uniforma nu-i mai recunosti.

Uniforme mai au si detinutii, muncitorii dintr-o fabrica, elevii din majoritatea scolilor.

Tinuta obligatorie a fost prima data purtata de armata. Pentru ca taberele sa poata sa fie deosebite pe front, sa nu existe evenimente nefericite in care camarazii sa se impuste intre ei.

Erau la un moment dat niste filme SF in care toata populatia purta uniforme, nimeni nu avea voie sa fie diferit. Un exemplu, un film numit „Insula” in care la un moment dat unul din „subiecti” se satura sa poarte in fiecare zi acelasi model de adidasi si declanseaza o revolutie…

Ma rog, ideea era de fapt ca pe mine ma inspaimanta uniforma, de orice fel, pentru ca iti ia din personalitate. Atat la scoala cat si pe campul de lupta, nu se doresc individualitati, ci mase pregatite in vederea manipularii. Lucrul cel mai grav, cred ca e acela cand nu mai vezi omul ca fiinta, ci ca un obiect, ca un pion pe o tabal de sah.

12 răspunsuri

  1. Mie imi place uniforma militara.Si da , oamenii in general au respect, in strainatate, pentru uniforma. Pentru ca institutia are PRESTANTA, nu ca la noi.

  2. mi se pare ca jandarmii arata sexy in uniforma 🙂
    nu m`ar deranja sa port uniforma la servici (dar nu e cazul), macar stii ca nu`ti bati capul cu ce sa te mai imbraci.

  3. Sa nu-mi zici ca prietenul tau eu jandarm 🙂

  4. Tare, iti spun si eu una tare daca pui cu legitimatiile.

  5. credeam ca dai sit u link la site-ul cu manipularea colectiva prin facebook si banci:))

  6. Să mă bag în seamă pot spune că îmi place să port uniforma de serviciu deoarece, cum bine s-a mai zis nu te doare capul cu ce te îmbraci, iar la munca mea uniforma e necesară .
    Aştept ,Andrei, postarea cu legitimaţiile! Să nu uit: aveţi ceva contra jandarmilor?

  7. Eu am crescut cu cateva uniforme militare prin preama si am invatat sa le apreciez. Nu cred ca manipularea se poate aplica peste tot, de exemplu exista domenii in care profilul lor, disciplina si asa mai departe, nu se pot pune in practica pe deplin fara o uniforma, Cred ca uniformele dau si o anumita importanta si da, esti mai atent cand auzi ceva de la oameni „uniformizati” decat altfel. Problema apare cand incepi sa fii confuz. Chiar vedeam aseara la stiri o problema cu o masina de valori care a oprit la semnalele unor politisti falsi, care s-au dovedit a fi hoti… Aici mi se pare ca problema a fost la reprezentantii firmei de securitate care nu erau trainuiti cum trebuie. E normal ca un om obisnuit sa faca confuzii si sa nu stie ce sa faca, dar de la niste oameni pregatiti te asteptai sa fie… pregatiti.
    Nu-i asa?

Lasă un comentariu