Biserica „Sf. Constantin si Elena”, Gugesti, Vrancea

Biserica asta si blocul de langa ea au fost de cand m-am nascut eu prezente in comuna. Pe locul pe care se inalta astazi nu stiu ce a fost inainte, dar stiu ca, in fundatiile celor doua cladiri ne jucam noi. As mai adauga o fundatie pe care o foloseam drept loc de joaca: Scoala Nr 1/ De arte si meserii/ Al. Vlahuta/ sau ce nume o mai fi avand in ziua de astazi. Lucrarile la scoala s-au incheiat prin anii 90 (prin 96-97, daca nu ma insel), insa la biserica se mai lucreaza si in ziua de astazi.

Tin minte ca, mergand cu bicicleta pe marginea gropii (devenita ulterior fundatie pentru biserica), am cazut in cap in santul proaspat sapat si bicicleta peste mine. N-am patit nimic, dar am o amintire cu fundatia pe care astazi se inalta o semeata biserica (eu ii spun catedrala, asa de mare pare in comparatie cu restul cladirilor).

Cum aminteam si in alta postare, este a 4-a biserica din Gugesti, cea mai noua si cea mai mare. Pana la data de astazi constructia a fost ridicata si acoperita. Momentan  se lucreaza la izolarea termica exterioara. Cand va fi gata? Cred ca va mai dura o bucata mare de vreme dat fiind faptul ca se va trece la finisarea interioara si pictarea peretilor.

Va voi tine la curent. Pana la noi informatii va ofer o poza cu biserica in constructie. Poza este facut astazi 4 iunie 2009.

Biserica Sf. Constantin si Elena Gugesti

8 Răspunsuri

  1. eheee…si eu am prins k loc de joaca fundatia blocului din spate..are sigur vreo 15 ani..iti dai seama c rezistent e? =))=))=))

  2. parca biserica era mai noua decat blocurile si scoala…nu chiar di copilarie…oricum daca se va termina mare lucru va fi:D

  3. Iar eu îmi amintesc că între locul unde se înalţă semeaţa Biserică şi locul unde acum e A.N.L.-ul era , pe vremea copilăriei o movilă de pământ. Într-o iarnă ai venit şi tu să te dai cu sania pe derdeluş împreună cu noi ,cei din zonă, însă şina saniei a prins o porţiune de pământ (zăpada se topise un pic) şi s-a oprit iar tu din inerţie ţi-ai continuat drumul părăsind şezutul saniei spre deliciul celor ce au fost „PE FAZĂ”. AMINTIRI…… mmmm….!!

  4. Biserica se va înalţa în acelaşi ritm lent asta şi din lipsa fondurilor ,dar şi din lipsa ZBATERII enoriaşilor şi mai ales a preotului călător. Cum îţi explici totuşi faptul că la Poiana, în 2 ani s-a înălţat o biserică, e drept mai mică, dar nici cea din centru nu trebuia proiectată aşa semeaţă dacă se ştia că nu e PUTINŢĂ!

  5. Eu am ca reper al copilariei mele zbuciumate, fundatia scolii generale Al. Vlahuta. Era un labirint de camere, in subsol. Nu stiu pentru ce erau proiectate nici in ziua de azi. Pe acolo ne alergam si ne zbenguiam. Tot acolo ma prins si tata odata ca am tras dintr-o tigara, de la un vecin. Bataie ce am mai luat!

  6. @ Cristian
    Nu stiam ca erai un mic golanas pe atunci🙂

  7. @ OMU: Preotul calator a fost la toate fazele de lucru,chiar a muncit efectiv la constructie,iar in Poiana s`a terminat biserik pt k au fost interese politice.La biserik din centru au fost numai promisiuni electorale.

  8. S-a mai incercat,prin anii ’50,poate,construirea unei biserici in satul vechi,fundatia o mai fi si acum.Vremurile potrivnice,delasarea si teama preotilor de atunci au dus la abandon.Oricum pe atunci era,formal,interzis a se mai construi biserici.

Lasă un răspuns

