Farmacisti, atentie la bancnotele false!!!

Cu o saptamana in urma, primeam de la Colegiul farmacistilor o instiintare intr-un plic. Eram anuntati ca, in ultima vreme circula bancnote de 500 ron falsificate. S-au gasit in special in farmacii, unde ce-i care se foloseau de aceste bancnote cumparau produse astfel incat sa primeasca suma maxima posibila ca rest.

Astazi o „hartie” (vorba vine, ca-i din plastic!) de 10 lei mi-a atras atentia. Am crezut ca-i falsa. Am studiat-o pe toate partile, am comparat-o cu altele mai vechi si tot mi se parea falsa. Asa ca am mers cu ea la vecinii mei, la politie. Dupa un studiu mai amanuntit cei de la politie m-au linistit si mi-au zis ca e buna, ca nu-i falsa! Ce-i drept era an de fabricatie mai nou – 1 decembrie 2008.

bancnota

Ce mi-a atras atentia la aceasta noua bancnota (prin comparatie cu altele mai vechi), de am zis eu ca-i falsa?!
– lipsa asperitatiilor de pe suprafata bancnotei;
– cerneala mai spalacita, si uniforma (cel putin pe numarul „10”, care pe bancnotele mai vechi apare cu o culoare mai intensa si in degrade) [vezi sectiunea 1 din poza];
– disparitia lui „10” din fereastra transparenta, inlocuit cu doua pensule [vezi sectiunea 2 din poza].

11 răspunsuri

  1. Ce mai, esti bun si de detectiv!

  2. Eu zic că era falsă, după cum ai descris neconcordanţele. nu ar fi rău dacă mai ai bancnota să o ţii şi când te vei duce la Focşani, să o verifici la o casă de schimb valutar. Riscul va fi că , în cazul în care ve fi falsă vei pierde banii că vor fi confiscati. Merită să pierzi 10 lei?

  3. Daca e falsa ii dau eu foc!
    Totusi a fost analizata de 3 politisti si toti mi-au zis ca e in regula! Acum… daca nu ‘or fi avut ochelarii la dumnealor… asta-i alta treaba. Oricum, bancnota am dat-o deoparte si nu o voi folosi prea curnd, pana nu voi vedea alta asemanatoare. Atunci o sa ma conving ca asa e stilul nou de bancnote si o voi putea cheltui linistit. 🙂

  4. Nu este un fals!
    Intrati pe bnr.ro, la sectiunea ” Monezi si bancnote” si va veti convinge.
    Este o emisie noua de bancnote tiparite pe suport plan. Numai bine si spor la cheltuit!

  5. da, nu e falsa pt. ca asa cum si rux a precizat bancnota face parte dintrun nou model. Au mai fost sesizari asemanatoare si s/a constatat acest lucru. Mai bine pune/te pe cheltuit!

  6. era si normal sa puna doua pensule si o paleta pt culori doar Nicolae Grigorescu a fost cel mai mare pictor roman 😛 😉

  7. poti sa o folosesti deoarece am si eu una exact ca a ta

  8. Nu este falsa,e adevarata,si eu am bacnota 100% ca cea din fotografie…Deci s-o folositi,si rux are dreptate,s-a documentat!

  9. sigur nu e falsă… Oare un falsificator capabil să reproducă bancnote ar fi umis un detaliu precum imaginea de pe fereastra transparentă…?

  10. Hai ca m’am „ingrijorat” degeaba 🙂 Eu acum fac invers. Am dat de una din 2005 noua, impecabila. Culoarea mai prezenta, pensule lipsa, si putin mai scurta decat astea din 2008.

Lasă un comentariu