Legitimatia

SheriffBadge2Vorbeam cu un prieten cu privire la incalcatul legii de catre „oamenii legii” si-mi spunea ca fiecare meserie are avantajele ei, desi eu vorbeam despre legalitatea avantajelor lor, nu prea ne-am pus de acord.

Pe politisti cine-i supravegheaza pentru ca ei insisi sa respecte legea? Altfel avem abuz in serviciu, parca asa se numea… Legat de asta, intrebam un politist: o masina de politie poate aprinde girofarul si sirenele cand nu e in misiune? cine verifica daca masina respectiva se afla in misiune sau doar si-a aprins girofarul sa ajunga mai repede la supermarket?… Mi-a raspuns sec „Politia e intotdeauna in misiune!

Un alt avantaj pentru ca esti „aparator al legii” este faptul ca incidenta amenzilor sau infractiunilor pe care le comiti tinde la zero… Nu prin faptul ca respecti regulile cu sfintenie, ci pentru ca esti coleg cu cel care te prinde si vrea sa te sanctioneze. Tu nu trebuie decat sa scoti legitimatia si esti in regula!

Moral nu e, legal nici atat!

Ma uitam cum se intetesc radarele odata cu cresterea traficului (in week-end sau cand vin/pleaca oamenii in concedii). Sa stai ascuns intr-un sant ca sa dai amenzi nu inseamna ca previi accidentele. Sa-i dai unui amarat o amenda maxima pentru un lucru minor (cand ai fi putut sa-i dai doar un avertisment) iar nu mi se pare moral.

O alta situatie interesanta: la intrare in Sinaia, in directia de deplasare Brasov – Ploiesti, drumul se continua cu centura, iar in dreapta e intrarea in oras. Drumul spre oras este drum cu prioritate. E o intersectie mai ciudata si mai peste mana. Multi au luat amenda acolo (subscriu) iar si mai multi au sfarsit prin a ramane fara permis. Nu mai vorbesc de accidente. Ce au facut autoritatile pentru a evita accidentele si amenzile? Credeti ca:
a. au montat semafoare?
b. au transformat intersectia in sens giratoriu?
c. au modificat intersectia prin adugare de benzi si indicatoare suplimentare?
NU. Au montat camere de supraveghere ca sa poata da amenzi si in lipsa eternului echipaj aflat in intersectia cu pricina.

Ar fi multe de vorbit, dar m-am intins si am si deviat de la subiect. Ramane pentru o parte a II-a, poate…

Sursa poza

31 răspunsuri

  1. Uita-te, te rog si la filmele americane, mult indragite de noi… Cum intorc aia masina? Pun girofaru si intorc. Sau cum parcheaza ilegal si ii iau alti confrati la intrebari si scapa fara amenda. Peste tot este la fel. Nu e la noi mai presus dar nici mai prejos. Asa ca… NO COMMENT. Si are dreptate prietenul ala alt au, sau altii care s-au mai certat cu tine in masina pe tema asta, oricum o dai tot n-ai ce face. Tu poti sa-i dai laxativ pe post de antinevralgic. Si te-ai scos.

  2. Bună comparaţia lui Cristian! Te-a închis şi pe tine, dar şi pe mine căci nu ştiu ce aş mai putea zice decât : IMPORTANT E SĂ NU SE FACĂ ABUZURI PREA MULTE!
    Ce zici, de la Pol.Gugeşti te citeşte cineva?

  3. Aha… am inteles: mergem pe sistemul romanesc „zi merci ca e doar atat!” sau „zi merci ca nu ti-a luat permisul” sau „decat deloc mai bine putin si prost” sau „altii o duc si mai rau”, „lasa capul in jos si taci” s.a.m.d.
    O sa va trimit vederi din alte tari cat de curand… 🙂

  4. Ba, iar ati inceput? Chiar politistii sa fie cei mai mari delicventi?

  5. Exemplul tău cu intersecţia a primit o soluţionare de la Primărie! Oare crezi că poliţia montează semafoare şi face sensuri giratorii?

  6. Prietene ai uitat cum ai scapat doar cu avertisment? Stii tu faza cu podu de la Dumbraveni. Vezi… o mana spala pe cealalta. Intotdeauna va fi asa. Degeaba va mai complicati cu astfel de lucruri. Si in Italia e la fel. Mai rau, acolo e mafie si in politie. Ce draq… Bah Andy… Ia-te frate de drumul comunal Dumbraveni-Gugesti, nu mai umbla cu prostii de la Sinaia. Apropos, acolo la Sinaia e facuta cu cap intersectia aia, ca e prioritara la intrarea in Oras si la iesire in partea cealalata, ca sa nu se formeze cozi interminabile. Oricum se formeaza, na ca ma si contrazic, ca multa lume nu cunoaste alta distractie decat Sinaia, Busteni. D-aia! Spor! Vopsesti usor, vopsesti cu spor!

    • Cu asta chiar ca m-ai inchis! In primul rand n-am inteles mare lucru, apoi m-ai luat cu mafia din politia italiana iar mai pe final ai inceput sa te contrazici… Nu mai zic nimic. Imi cer si scuze! Vrei sa sterg si postarea?

      PS. Astept faza tare cu legitimatia, pe care mi-ai promis-o in articolul anterior:

      Cristian, pe septembrie 11th, 2009 la 12:37 pm cică:
      Tare, iti spun si eu una tare daca pui cu legitimatiile.

    • Oare centura nu e facuta pentru fluidizarea traficului?! Sa vezi cum se face coada la intersectia respectiva, pentru ca mult mai multe masini sunt in trecere pe langa oras decat cele care au ca destinatie Sinaia.

  7. Nu vreau sa deviez de la subiect . Tara noastra e asa cum e, nu o schimba nici Andrei si nici o noua revolutie.
    Ex. practic: Un amic in Focsani merge cum vrea prin oras, asta pentru care un verisor la politia rutiera. A fost prins incalcand legea de mai multe ori si de fiecare data s-a rezolvat prieteneste prin telefon.
    Citez:
    Varul politist prin telefon:
    – Frate, lasa-l in pace ca e varul meu si nu cred ca vrei sa-ti ard si eu rudele sau prietenii……
    Si politia incalca legea, ca tot oameni sunt.
    Numai bine.

    • Dupa cum spunea si Popick: „fiecare meserie cu avantajele ei”! Si apoi a dat si exemplu: eu ca farmacist pot sa-i dau omului in loc de antinevralgic, laxative! e avantajul pe care-l am eu in meseria mea! 😀

  8. hei, bun exemplul cu intersectia din sinaia pentru ca am avut onoarea sa fac EU un accident acolo. si da, ar fi tare bun un semafor acolo, in loc de camere video. problema cu abuzurile la noi este ca mai toata lumea o face, nu numai cei care exercita puterea coercitiva a statului cum vrea muschiul lor. uita-te la RDS, la care tre’ sa te duci ca la sfintele moaste si le ia o luna intreaga sa dea doua clicuri intr-un server. si stii de ce? pentru ca si ei sunt romani.

  9. Eu sincer am incredere in Politia Romana!!??!!????!!!???…cand i-am chemat deoarece 2 motociclisti ( nu am nimic cu ei) ma blocasera in trafic si scuipau pe masina si dadeau in ea…ei cand au venit mi-au dat mie amenda ca nu aveam talonul in original la mine!

    Lor nika…cika pentru ca le-am aratat dejtu mijlociu imi dau mie amenda…dar ei care mi-au taiat calea si se ghidau dupa legea junglei…nimic!

  10. deci te-au blocat in trafic si te scuipau si tu n-ai nimic cu ei. misto.

  11. …TOT DUPA CAPRA VECINULUI UMBLATI!
    bai fratilor, daca ati luat amenzi, ati facut accidente,in fine orice v-a facut sa injurati un politist, nu e de vina nici ala de pe pod de la Dumbraveni, nici semaforul de la Sinaia, nici verisorul lu’ nustiucare.Numai voi sunteti responsabili, la fel cum si eu imi asum comentariul asta, respectiv injuraturile de rigoare. Asa va minunati, mai ceva ca niste fecioare neprihanite.
    Va rog mai usor cu ipocrzia!

  12. Din toate astea am invatat ceva…o sa fac cum au facut altii !!

    Merg cu cascheta pe capota!

    Glumesc evident…sunt om serios…dar mi-ar placea tareee mult

    Sa traiti bine!

  13. @golo, daca esti politist, sper ca nu faci parte dintre politistii care impart lumea in infractori si oameni ai legii, ca nu e asa. eu am avut de tras de mai multe ori de pe urma abuzurilor politiei NEVINOVAT si tot ei mi-au ras in nas, ca, deh, ei fac actele. sunt o gramada de adevarate gaoaze de oameni printre politisti, sa ma scuze andrei, dar procentajul cred ca e mai ridicat la voi decat la restul romanilor, pentru ca voi stati in contact foarte des cu jeguri umane. si se pare ca la multi se ia.

    • din fericire lumea nu o vad numai in alb si negru. n-am zis ca politistii sunt si ei niste sfinti, dar ma enerveaza opareala cu care sar oamenii, ca vai ce au mai vazut ei. Daca zici ca ai fost „abuzat” de politie sau ai vazut nu stiu ce politist ca si-a „iertat” un coleg, da-i frate in gat, ca are cine ii lua la intrebari si pe ei. Dar nuuu, oamenii trebuie sa se dea mari deontologi, CORECTII LUMII, sa se planga pe la colturi. Daca vorbeam de alta tara (mai civilizata, bineinteles), intelegeam demersul.
      In fine, ca unii politisti isi iarta colegii nu e nici pe departe problema esentiala. Daca n-ar fi asa am trai intr-o tara mai fericita? MA indoiesc.
      Probleme adevarate sunt abuzurile, spagile, traficul de influenta etc.
      In rest, sanatate si la vara cald.

  14. Uau, ce polemica… Din pacate, eu cred ca a fi politist adevarat e total diferit de ce intalnim noi in trafic ca agent de circulatie.
    Am luat si eu cateva radare si cam atat. As zice din fericire, dar de fapt nici n-aveam ce sa mai primesc in plus. Poate ca unele reguli par mai ciudate, cum e si intersectia de la Sinaia, dar daca te inveti sa le respecti, iese bine. Intr-adevar eu am trecut pe acolo de peste 100 de ori asa ca nu mai uimeste.
    Un alt adevar e ca la noi politistii sunt vanatori de amenzi. Ok, am gresit, am mers cu 82 in loc de 70, am patit-o, dar sincer, pe cei care trec la vantul cu 150 nu-i vede nimeni? Eu asta nu inteleg…
    Cat despre laxative in loc de antinevralgic, noroc ca m-am invatat sa citesc si cutia si prospectul! Si sa recunosc cat de cat si bulina… de antinevralgic, ca de cealalta n-am avut placerea… 🙂

  15. Polemica e deviată de la ce anunţa titlul dar asta e altceva! Stel, şi voi toţi ceilalţi CE VĂ OPREŞTE SĂ FOLOSIŢI NR. GRATUITE de la Tel verde ANTICORUPŢIE; atunci când se impune? Referitor la faza cu telefonul dat de un poliţist pentru vărul său îi transmit lui Stel că acel poliţist e un prost dacă nu a învăţat nimic din exemplele dse la Constanţa şi Iaşi când zeci de poliţişti au fost cercetaţi pentru intervenţii telefonice şi trafic de influenţă!
    FRAŢILOR POLIŢIA RUTIERĂ NU E POLIŢIA ŢĂRII NOASTRE , FACEŢI MARI CONFUZII !

  16. Bah, in toate exista un echilibru. Eu am fost si amendat la sange, si iertat. Ce draq, vedeti un pic in ansamblu. Maine poimaine va luati de medici ca fac nustiu ce nereguli. Stati linistiti ca fac o gramada. Stateam si ma gandeam cum se acopera ei in unele cazuri. E normal. Asta inseamna colegialitate. Totul pana la cazuri grave. Asa cum bine a punctat Fao: coruptie, mita, etc. Si eu ma pot folosi la o adica de ceea ce fac, am o legitimatie (vb lu texanu) deci ma pot folosi de ea. Daca ma ajuta (tzine) de bine, nu… macar am incercat. Toata lumea ocoloste legea cum stie mai bine. Lasati ipocrizia, si mai uitati-va-ti si la voi in ograda inaite de a comenta. Eu sunt unul care, vb. lu Stefan pinalty… „am puterea sa recunosc”… se mai inscrie cineva???

  17. Pai asta e mah… ca daca va veni momentul si ma pot folosi de legitimatia pe care o am, o folosesc. Atata tot. Stiu ca esti devorator de subiecte controversate pe tema neregulilor din institutiile de stat, dar mai multe nu pot spune…

  18. AAA… apropos… daca spun, asta nu inseamna ca si fac… 😉

  19. Pentru cei care utilizeaza cuvantul IPOCRIT (/IPOCRIZIE) excesiv, iata cateva sinonime (care vor confirma sau infirma spusele lor):

    IPOCRÍT s., adj. 1. s. fățarnic, mincinos, perfid, prefăcut, șiret, viclean, (livr.) fariseu, (reg.) proclet, (înv.) telpiz, (fig.) iezuit, tartuf, trombonist. (Mare ~ mai e și ăsta!) 2. adj. duplicitar, fals, fariseic, fățarnic, mincinos, perfid, prefăcut, șiret, viclean, (livr.) machiavelic, (rar) machiavelistic, (reg.) proclet, (înv.) fățărit, telpiz, (fig.) iezuit, iezuitic, (pop. fig.) pestriț, (înv. fig.) calp, zugrăvit. (O comportare ~ă.)
    Sursa: Sinonime

  20. Am şi eu pe undeva legitimaţia de membru al Partidului Proştilor din România!

  21. Sigur nu s-a desfiinţat?

  22. Citind despre camere de supraveghere mi-am amintit ca trebuie sa imi instalez si eu una, dar cu criza asta 😦

Lasă un răspuns

