Anii care trec… se duc dracului!

aspirinaLa cativa ani de la terminarea facultatii, a venit timpul sa-mi fac ordine in cursuri si carti. Da, stiu, e ciudat; stiu ca practica era, ca dupa fiecare an de facultate incheiat, sa dai foc sau sa-ti arunci toate cursurile. Unii, mai pragmatici, isi vindeau cursurile si cartile. Eu le-am pastrat (pana azi!).

Ma uitam uimit prin sutele, miile de foi, zecile de caiete, cursuri, notite, scheme, formule – nu-mi amintesc nimic. Toate inutile!

Cautam o utilizare, o reactie adversa, o informatie utila, pe care ar fi trebuit sa o gasesc firesc prin teancul de foi si caiete. Nimic! Formule mari cat o pagina A4, scheme pe mai multe foi, lucruri fara aplicatii practice.

G
asesc printre foi substante familiare acum (dupa practica reala – lucrul intr-o farmacie) dar total necunoscute atunci. Invatam lucruri pentru ca trebuiau invatate, dar nu puteam sa le ancorez in realitate, nu le puteam vizualiza, nu intelegeam mai nimic.

Practica tindea catre zero (nu o luati mot-a-mot, faceam aplicatii practice la majoritatea obiectelor pe care le studiam, dar nu asta era ideea!). In creierul meu studentesc, denumirile din carti nu-si gaseau corespondentul in viata reala.

Acum, dupa ani de munca in farmacie (ani putini, dar reali si intensi), trecand cu ochii peste foile cu scrisu-mi lăbărţat, totul mi se pare simplu, firesc, natural.

Singurul castig din facultate (in afara de sotie) sunt foile albe (nescrise) pe care le-am gasit prin teancurile cu „mâzgălituri”.

7 răspunsuri

  1. sotia face toti anii de eforturi:)) pt ca noi, femeile in general, meritam!!!

  2. Lavy mi-a luat vorba din gura 🙂
    Acum, sa stii ca toate eforturile din scoala ne formeaza sa avem o gandire mai eficienta, bla bla bla, adica un fel de liceu extins si re-extins, depinde daca facem sau nu si master 😉

  3. Nu fi suparat pe anii in care ai scris mii de pagini.Sunt nimicuri utile care te-au format tainic si dulce fara sa simti povara tezaurului.Recunoaste ca multe notite le-ai luat cu gandul aiurea.In afara de cultura de specialitate in facultati am primit informatii despre o cultura integratoare,bazata pe cauzalitati si date acumulate de stiinta.In afara de asta ,cauta printre pagini frumosii ani de inceput a tineretii si ai sa vezi ca randurile incriminate capata si alte valori.Am sa-ti arat un caiet de-al meu chinuit si muncit pentru a invata spaniola intr-o vreme in care nimeni nu visa ca vom avea acces la carti ,dictionare, internet,vizite.Pastreaza trecutul cu nimicurile sale trebuitoare!

  4. Nu stiu cat de neimportanti sunt anii de liceu, facultate, master, dar stiu ca abia acum, dupa ce am recitit unele carti de specialitate…. (nu va speriati…. doar anumite elemente care ma interesau) am ajuns la concluzia ca inteleg mult mai usor aceste elemente care atunci mi se pareau foarte grele.
    Stii tu…. „Practica ne omoara” ca din facultate am ramas cu expresia ” inginerul trebuie sa stie unde sa caute” cand are nevoie de ceva….si poate nu doar inginerul. 🙂

  5. Ce avem acum ( material, spiritual etc.) este datorită faptului că …… anii au trecut !

  6. Si eu am avut impresia dupa facultate ca unicul folos al diplomei de dr e acela ca poti intra intr-un spital fara probleme in afara orelor de vizită … si poţi ieşi fără bilet de voie

  7. In lipsa exercitiului uiti. Iar daca uitam tot ce am invatat in facultati inseamna ca ne-au predat niste prostii pe care nu le-am folosit niciodata in viata reala 🙂

Lasă un comentariu