Despre tara noastra… Romania… si despre oamenii care o populeaza

qbankAm fost invatati inca de pe bancile scolii, ca tara noastra e cea mai frumoasa, cea mai bogata, ca avem limba cea mai curate, oamenii cei mai destepti si stramosii cei mai viteji. Cati dintre noi, mai cred asta? Sa zicem, presupunand ca asa ar fi si nu e doar propaganda .Si va zic asta cu cel mai mare zambet ironic pe care mi-l pot abtine. Atunci de ce suntem aici? De ce una dintre cele mai mari tari ale Europei (oricum am lua-o suntem undeva in top ten la populatie si suprafata) – de ce suntem atat de slabi si totusi atat de plini de noi? Agricultura nu, industrie nu, turism NU, cercetare nu, transport public si infrastructura nu, armata nu, sistem sanitar nu – cultura nu… asta e unul din motivele principale pentru care eu si amicul meu, stapanul acestui blog, am fost si o sa mai fim, amical, prieteneste, la cutite. Si este unul, principalul motiv pentru care insist si starui sa plec spre tari… mai calde si… mai deschise in gandire.

Sa nu ma intelegeti gresit, nu zic ca nu ne-am avut partea noastra de bogatii naturale, de stramosi viteji si de participare la mare cultura si comunitate europeana… dar, din pruncie, am fost educati, presetati si ambalati sa avem numai gandirea ca suntem superiori… si nu suntem, nici pe departe… suntem doar un pai intr-u car cu fan si trebuie mereu sa ne demonstram valoarea si sa ne depasim limitele si sa ne atingem adevaratul potential. Si asta nu poate incepe decat cu o profunda schimbare a felului in care gandim si punem problema. Si in toata situatia asta, a avea niste avantaje conjuncturale si a ne infoia ca am avut, am facut si am dres, ca neam, ca ginte… este cel mai rau lucru pe care il putem face. Pentru ca ne dam scuze pentru a cere mai putin de la noi decat ar trebui – mai pe romaneste – ne culcam pe o ureche si ne complacem. Si nu e de loc bine. Pentru ca ajungem sa fim condusi de cine suntem condusi si sa traim cum traim – cu multi dintre noi intr-o stare de continua vaicareala si de a ne arunca dupa franturi de speranta si viata adevarata de pe o zi pe alta.

Eu zic ca a venit vremea sa cerem mai mult de la noi, de la cei cu care traim, cu care lucram , care ne conduc destinele si cei care ne invata si ne indruma. In viata, nu poti sa obtii mai mult decat iti propui, dar daca noi ne multumim numai cu jumatati de masura, nu o sa avem nici atata. E pacat. E pacat de tara asta si de toate avantajele noastre. E pacat pentru ca undeva, cineva a considerat ca e indeajuns si a tras o linie in nisip pe care nimeni nu mai vrea sa o treaca. Trecutul e trecut, prezentul prezent si suntem ceea ce facem. Si putem fi cu mult mai mult.

kaizen sign05

12 răspunsuri

  1. Stii ca din asta putem polemiza o zi si-o noapte si tot nu o scoatem la capat!?

    Problema e mai veche, e din timpul stramosilor nostrii. Poporul nostru mereu a fost unul mioritic. „Miorita” e esenta poporului nostru, delasator si resemnat. Noi am fost mereu un popor care s-a multumit cu oferta resurselor naturale din interiorul granitei si care n-a facut nimic pentru a trece la un nivel superior. Am fost mereu ocupati si dominati de straini, dar ne-a convenit. N-am atacat pe nimeni, n-am cucerit nimic. Ne convenea sa dam bir si sa ne conduca altii, de ce sa ne batem noi capul cu nimicuri.

    De-a lungul timpului Romania a fost condusa doar cu spagi si plocoane.
    Romanul e obisnuit cu insusirea bunului statului (nu stiu daca practica asta a aparut dupa 89) si de aceea nu avem de niciunele (turism, infrastructura, etc).

    Stiu ca in trecutul nu prea indepartat tineam partea Romaniei si ma dadeam patriot. Acum doua saptamani descopeream civilizatia si mi-am schimbat parerea. Am vazut cum se construiesc autostrazi, cum se face curatenie, cum se tund zeci de kilometri de gazon zilnic! Da, nu era in Romania…

    Cand m-am intors ma simteam putin mai civilizat si ma gandeam la un experiment: sa duci romani in civilizatie si sa-i lasi sa traiasca acolo un an apoi sa-i adunci inapoi. Acum imi dau seama ca sunt astfel de romani, care stau mai mult de 1 an prin strainataturi, si tot badarani si neciopliti sunt. Exclud din discutie cersetorii tigani, singurii cersetori de pe unde am fost eu. Ii recunosteai usor si stiai ca sunt vorbitori de limba romana.

    Sunt multe de spus, dar ma deprim… o sa continui altadata.

  2. bai, tu esti „antinationalist”:))))

  3. Apropo de romanii plecati in strainatate. Ei tot neciopliti raman, pentru ca fara sa vrea, fac lucrul acela de care altii se feresc! „eu cand o sa am bani o sa raman acelasi!” – ap`ai acelasi necioplit si incult si necivilizat ramane. Vine din strainatate, si cand se trezeste pe teritoriul lui, are ifose si aere de vedeta. Va dati seama ce impact social si psihic are aceasta schimbare pentru un astfel de om, care de la curu vacii, ajunge in Roma, Londra, etc.? Cand se intoarce, e ca si cum cineva ii reseteaza creierul. De fapt si acolo se comporta ca un badaran, ca altceva nu a invatat.

    Treaba cu istoria e mai simpla. Singura data cand Romania a fost in ofensiva a fost pe timpul lui Burebista. Restul ne-am aparat granitele, comorile, granele, femeile, etc. Si bine am facut, desi suntem un popor rau! Cea mai mare greseala pe care a facut-o Romania a fost sa intoarca armele impotriva Germaniei in cel de-al doilea razboi mondial. Pai imaginati-va intr-un grup de prieteni, cunoscuti, ca exista o disputa asupra unui lucru. Se formeaza taberele si se dau lupte indelungi; unu mai „istet” – e curva, si se da cu ceilalti, dupa ce afla slabiciunile grupului din care a plecat. In fine, se castiga disputa, profitand de acest avantaj. Dar cum va fi privit cel care a tradat, de catre toti membrii grupurilor? Cei care au castigat, il vor uita repede, si poate se trezeste unu de acolo mai filozof si spune „bah, asta daca a tradat odata, tradeaza si a doua oara… hai sa-l excludem”, despre cei de unde a plecat, nici nu mai vb ca e „persoana non grata”.

    Asta e Romania populata de romani! Q.E.D.

  4. baaa….acu vezi de ce nu fac nici o comparatie intre Romania si civilizatie. M-am lecuit. Mai mult rau imi fac. Singura publicitate pe care o avem in lume nu e in nici un caz pozitiva, asta pot sa o confirm.
    Si daca ma gandesc bine, nu cred ca la vremea lor nici Mihai Viteazul, nici Stefan cel Sfant nu erau mari smecherii in Europa…
    Hai ca ma opresc, sa nu cumva sa ma acuze si pe mine Popicu’!

  5. Mai Cristi, are mare dreptate Andrei! Cat despre ideea de a duce romani in civilizatie , dupa un an, cand vei vrea sa-i aduci inapoi , acolo ai sa gasesti o ROMANIE plina de gunoaie, seminte si mucuri de tigara pe strazi. Eu am parerea ca romanii sunt muncitori, insa trebuiesc pusi la munca de un lider autoritar. Ne-am invatat cu multe libere prin lege la care se adauga cele religioase, as mai propune zi libera oricare zi a anului ( care mai e disponibila) si sa o denumim corect ziua LENESULUI si nu a muncitorului, partidului, copilului, femeii,romaniei si alte motive care s-au tot gasit pentru NEMUNCA! Liber de si dupa Paste , Craciun, An nou etc… CE TOT ATATEA LIBERE????? Sper sa nu ma insel, dar am auzit ca dupa cel de-al doilea razboi mondial japonezii au muncit neplatiti si au ridicat tara lor;sigur ca nu aveau conducatori hoti si prosti ca ai nostri si asta inseamna ca ne meritam soarta ca noi i-am ales, s-au mai bine i-am lasat sa se aleaga prin indiferenta fata de dreptul la VOT. Cum se poate ca o tara care a castigat doua razboaie, ROMANIA, sa fie cu 35 ani in urma fata de Germania care le-a provocat si pierdut si care acum sustine moneda EURO????? Prea m-am aprins….. MULTE AR MAI FI DE SPUS SI NICI MAINE NU S-AR TERMINA!!!
    ASTA E PAREREA MEA!!!!!!!

  6. Problema cu liberele nu e cea mai mare ita a Romaniei! Va zic eu care e! E ca suntem un popor de oameni cu facultate, si vorba lu Creanga: „nu mai are cine sa ne incheie sireturile”. Daca i-ai aduce pe toti din strainatate sa lucreze in Romania, sa traga la autostrazi, sa construiasca locuinte, sa serveasca in restaurante, nu iti munceste unu. De ce? Pentru ca ala e cu facultate si are carte dom`le, dar el de 10 ani conduce roaba in strainatate. Da taicamiu are facultate, a fost si va fi respectat in Gugesti pentru ca a fost si va fi domnu` inginer, si da… se trezeste in fiecare dimineata la 5 si merge la munca pe meseria lui. Si ma uit la el ca este foarte multumit, si fericit, ca face ceea ce ii place cel mai mult. Si are facultate si in Romania, poate ar fi trebuit sa supervizeze pe altii in ceea ce fac, avand in vedere experienta sa. Si nu se cramponeaza de asta.

    Si eu la randul meu, in strainatate am muncit de mi-au iesit creierii; ma trezeam la 6 dimineata… la ora 10 eram deja satul de stat in picioare si de facut kinetoterapie cu pacientii, care erau din belsug. Am castigat si bani pe masura muncii, si as fi mai castigat, si as fi muncit, si o sa muncesc si in continuare. Si muncesc si acum. Dar mai putin. Ca de asa se munceste in Romania. Mai dormi in post, mai freci pe unu pe altu… si asa ducem noi Romania sus. Dar de fapt, o taram in jos, caci inca suntem condusi de niste tampiti si vom fi in continuare condusi.

    Pana cand?

    OMU… pana la nesfarsit, pentru ca indiferent pe cine ai alege, ala te va duce cu fofarlica. Da… Am votat pe 30 nov PDL. Si… au refacut alianta cu PSD. COMUNISTII DIN NOU LA PUTERE. Nu ma asteptam la o astfel de lovitura. Si am 26 de ani, si vreau un viitor. Deja ma gandesc ca nu pentru mine, ci pentru copiii mei. De ce? Pentru ca si eu ma simt prin votul meu ULTIMUL COMUNIST! Si ca atare, NU VOI MAI VOTA!

  7. Draga Cristian, sunt de acord cu tine. Raspuns final: Nu! nici eu nu voi mai vota!!!
    N-ai cu cine, numa’ intelectuali…

    La faza cu facultatea, in ziua de azi toti prostii fac facultate asa ca… nici macar lucrul asta nu mai e un reper sau un semn distinctiv. Pe vremea parintilor era altceva, acum insa mi-e si rusine sa zic ca am facut o facultate ca ma rade lumea…

    Ca tot imi zicea lumea ca sunt pesimist, NU eram! Acum am devenit…

  8. eu cred ca este necesara schimbarea de mentalitate si bineinteles niste legi cum trebuie acolo unde trebuie…si sa se si respecte

  9. sustin ce afirma Florian

  10. Pietene, Andrei, tocmai am terminat Facultatea de drept, licenţă notă maximă şi nu mă laud, dar nici consider prost precum că toţi ” proştii au facultate”, fiecare cu treaba lui. cert e că nu diplomele vor schimba ceva în ţară, ci MENTALITATEA şi ATITUDINEA şi AMBIŢIA. Eu unul am AMBIŢII MARI!!!!!!!

  11. Feicitari!
    Te-a ajutat cu ceva? Ai salariu mai mare? Atunci e ok.
    Esti altfel vazut e lume? Te-a schimbat cu ceva? Te-a facut mai bun, mai rau? Ti-a deschis ochii? Vezi lucrurile altfel? Ai invatat ceva din experienta asta? Ceva ce nu stiai pana atunci? (nu ma refer la materii sau carti…)

  12. Da , schimbările sunt şi nu au venit odată cu licenşa ci pe parcursul anilor de studiu. Banii nu vin DOAR PEWNTRU ATÂT la serviciul meu însă eu am încheiat acest capitol al vieţii pentru a deschide altul, mai greu de abordat şi de cucerit….. Toată viaţa înveţi câte ceva!

Lasă un răspuns

