Si gratis si fara atentii!

Am fost zilele trecute cu treaba pe la politia Focsani. Da, m-am gandit sa emigrez in Australia*, si sa-mi „reactualizez” pasaportul.

Ca de obicei ai nevoie de cereri, copii de buletin, si alte hartii. Am rezolvat cu toate actele, mai trebuiau niste copii asa ca am plecat in cautarea unui xerox. In fata la politie functioneaza tot felul de chioscuri si gherete, care iti ofera tot felul de servicii contra cost, bineinteles. Intr-o ghereta din asta am vazut ca aveau si un xerox. Cum aveam nevoie de o copie m-am asezat la coada. Nenea amabil din chiosc m-a intrebat ce problema am, i-am dat foaia iar dumnealui  mi-a xeroxat-o. Eu i-am inmanat domnului elegant si la cravata, de dincolo de geam, o moneda de 50 bani. Spre surprinderea mea omul a incercat sa-mi returneze banutul, insa l-am refuzat si mi-am vazut de drum.

Hmm xerox gratuit!? Unde mai exista ceva gratuit in lumea asta!?” mi-am zis in gand, in timp ce ma indreptam sa-mi depun dosarul.

La ghiseu, o pancarta mare deasupra gemuletului:

In acest serviciu nu se primesc „atentii”!

Iar in stanga, pe o usa un poster cu „te mananca palma?! pentru mita se ia puscarie” (citat aproximativ)

*Unele detalii ale povestioarei au fost schimbate pentru ca tin de viata mea personala si nu sunt relevante pentru mersul povestirii.

3 Răspunsuri

  1. si ce, nu te bucuri? acum se accepta doar spagi la nivel inalt…astia mici de rand sunt caraghiosi..

  2. Deci pleci sau nu in Australia, ca mi-ai dat emotii?

  3. Domnul la cravată e fost poliţiet şi ORIENTAT. La ce să-ţi ia 50 bani pt. un xerox când pe viitor, dacă vei avea de radiat maşina, ori de întocmit acte mai multe tu te vei duce la el, ca răspuns a amabilităţii lui din ziua de azi, şi atunci va primi mai mulţi bani, dar tot pt. serviciile sale ( şi oricum nu mai scumpe decât la celelalte chioşcuri). Asta e piaţa serviciilor: trebuie să investeşti şi în viitor. Privitor la Serviciul de Paşapoarte acesta e cazat la Poliţie, acolo lucrează poliţişti detaşaţi până în decembrie 2009, pt. că acest serviciu este al Prefecturii judeţului nu al Poliţiei. Bine că nu se mai iau atenţii, eu am dat ! Te rog să te întorci totuşi pentru că România poate să-ţi ocupe tot timpul!!!!!

Lasă un răspuns

