Camera foto de 1474 megapixeli!?

Cum pentru unii conteaza megapixelii la camerele foto asa cum pentru altii conteaza doar centimetrii cubi la motociclete, inca din titlu unii au ramas socati! Acum va asteptati probabil la un articol despre camera foto de 1474 megapixeli asa cum altii asteapta un articol despre motocicleta de 1600 cmc!

Ei bine e adevarat! Si daca a ajuns in presa inseamna ca tehnologia e mult mai avansata de atat. Ei bine nu e chiar asa! M-am exprimat gresit si-i multumesc lui Andrei ca mi-a atras atentia! Ce vroiam eu sa spun de fapt, era faptul ca am primit un email in care se sustinea ca poza de mai jos este realizata cu o camera de 1474 de megapixeli! Ceea ce e o ABERATIE!!! Mi-am exprimat apoi parerea si intr-un comentariu de la sfarsitul articolului in care spuneam ca nu cred ca poza reprezinta un singur cadru, ci o poza alcatuita din mai multe, in genul pozelor 3D.

Am primit  zilele astea (si inteleg ca nu sunt singurul) un mail cu cea mai vizionata poza luata cu „camera asta de o mie si jumate de megapixeli”.

In poza de mai jos ni se infatiseaza Obama (la balcon), presedintele american, la ceremonia de „inscaunare” ca prim-om al lumii! Dati click pe poza apoi dati „zoom in” (apropiere) folosind rotita mouse-ului sau cursorul din stanga sus al pozei, pentru a apropia cat de mult sa puteti sa ii distingeti pe W. Bush, pe sotia lui Obama, pe sotii Clinton, Al Gore etc.

investire-obama

Utilitatea acestei poze consta in recunoasterea ulterioara a posibililor factori perturbatori din public, in cazul in care acestia si-ar face simtita prezenta.

PS. Daca dupa ce dati „zoom in” poza nu devine clara imediat, trebuie doar sa aveti putina rabdare! Viteza de clarificare a pozei depinde de conexiunea voastra de internet!

8 răspunsuri

  1. Ba ma leshi…… am dat zoom de i-am vazut paduchii la unu’ din capatu’ celalalt GLUMEAM ….dar oricum e super… nu credeam ca exista asa ceva…

  2. Parerea mea e, ca poza asta, presupusa a fi facuta cu o singura camera, e facuta din mai multe poze asamblate ulterior. Cam cum ai face o poza 3D. Indicii sunt la tot pasul in poza cu pricina, vedeti daca gasiti si voi, eu am gasit cel putin 3 neconcordante, care nu aveau cum sa apara daca poza era dintr-o bucata… Parerea mea. Pot sa si gresesc.

  3. Mare-atentie ! NU EXISTA CAMERA FOTO DE 1474 MPX !… Pentru curiosi : dati search pe google… veti fi redirectionati la un blog al unui tip care spune cum a luat fotografia si cum a procesat-o. Este vorba despre 220 de cadre luate cu un banal Canon G10 si lipite cu un soft.
    Nici macar Hasselblad nu fac camere mai performante de 38 sau parca 50 megapixeli. Oricum e de discutat pe tema asta iar situri sunt o gramada. Inca o data ATENTIE la aruncat bucatelele de stiri 😛
    O zi buna

  4. Merci Andrei.
    E bine sa avem printre noi si oameni care se mai pricep. Iarta-mi te rog greseala, desi eu nu am incercat sa dau o stire.
    Te astept mai des la comentarii pe blog, chiar daca posturile respective nu sunt legate de aparatele fotografice. 😛
    Te salut!

  5. 220!!! sa faci si tu una cu Gugestiu!
    cred ca poti cuprinde si satu nou si satu vechi si centru!!!

  6. As putea, dar nu cred ca ar iesi o poza prea artistica… 🙂

  7. foarte faina poza lu dom prezident. abia acum am reusit sa aflu si eu de ea. pot sa o vad si pe mama acolo. cool! cat despre tehnologia cu care a fost facuta, ma abtin de la comentarii.
    Multa bafta!
    Si
    Sper sa ne vedem curand.
    Daca ajungi in buc da un semn. promit sa aduc CoridoSangria.
    😉

  8. @ Lucian
    🙂
    Uite un om adevarat! Da, dom’le dau un semn, daca ai promis acu’ tre’ sa te tii si de cuvant. Poate ne vedem cat de curand… pe la vara poate 🙂

Lasă un răspuns

