Film: Changeling

Ca tot au fost decernarile premiilor Oscar si tot se vorbeste pe toate blogurile de filme etc, si ca tot am vazut un film bun, m-am decis sa scriu despre Changeling.

changelingFilmul este in regia lui Clint Eastwood, avand-o in rolul principal pe Angelica, adica pe Angelina Jolie. Nu, n-a castigat niciun Oscar, dar mi s-a parut un film reusit. Mi-a aratat inca o data ca viata bate filmul sau cum spunea George americanul „life is stranger than fiction” (avand in vedere ca filmul este facut dupa un caz real).

Atmosfera filmului e buna, te face sa crezi ca te afli in anii douazeci. La noi, romanii, e mai usor sa intri in atmosfera, avand in vedere asemanarea izbitoare dintre politia americana a anilor 20 si politia romana a anilor 2009 🙂

Diferenta dintre americani si romani este ca, o femeie, ajutata de un pastor si de presa, a reusit sa destituie capul politiei de atunci, un capitan de politie, determinand chiar retragerea din campania electorala a primarului. Cel putin asa e in film. Daca in Romania s-ar intampla macar jumatate din cele intamplate in film, adica macar un politist de varf sa fie suspendat definitiv din functie (in cazul in care se bate in mall alaturi de clanul pe care-l conduce), tot ar fi ceva! Dar deh, asta se intampla doar in filme.

Numai in filmele americane se face dreptate, se schimba legi, se pedepsesc criminalii. La noi nici macar in filme nu se intampla asa ceva… Si se mai mira lumea de ce filmele americane au Oscar si succes nemarginit in intreaga lume, pe cand cinematografia noastra se zbate in anonimat.

Pai, daca e sa o iei asa la noi toate filmele sunt inspirate din fapte reale. Imi trec prin minte cateva filme romanesti, mai noi: intr-unul, un bolnav este plimbat intre spitale pana moare – S-A INTAMPLAT RECENT; in alt film o fata face un avort pe vremea comunistilor – S-A INTAMPLAT DE ZECI/SUTE DE ORI INAINTE DE ANII 90; in altul ni se arata revolutia – CE-A FOST CE N-A FOST, CHESTIA E CA NISTE OAMENI S-AU IMPUSCAT INTRE EI; si exemplele ar putea continua.

Unde e dreptatea din filmele noastre?! Unde e dreptatea din tara noastra!?

4 răspunsuri

  1. Eu zic sa lasi intrebarile astea retorice daca nu vrei sa treci pe Valium sau stii tu mai bine ce… 😛
    Filmul mi-a placut si mie. Apropo de dreptate, cred ca era si mai bine daca il vedeam la cinema si nu acasa, pentru ca DVD-ul inca n-a aparut….Uite, o tema pentru tine pentru viitor.
    Filme faine care merita in perioada asta ar mai fi Slumdog Millionaire – care a fost si ultra-premiat la Oscar, inclusiv pentru Cel mai Bun Film (lista completa o vezi aici http://oscar.com/oscarnight/winners/) – sau The Curious Case of Benjamin Button. Iar daca vrei sa te destinzi un pic, nu trebuie sa ratezi Bolt, daca nu l-ai vazut deja de cateva ori, cum am facut-o eu 🙂

  2. Diana, tu n-ai citit un post in care zicea de Button asta ca e boring:))

    Si inca ceva, nu te baga la clanuri, Andy ca cine stie:P

  3. aaa apropo de justitia din filmele americane, tocmai am vazut No Country for Old Men, care a luat Oscarul anul trecut..merita sa vedeti..nu spun mai multe!

  4. Ah, da, am auzit si varianta cu boring pentru Benjamin, dar eu zic ca un Brad Pitt tanar, merita mereu asteptarea 🙂

Lasă un răspuns

