Taxe, impozite, criza, economie, ecologism, plastic, telefoane ascultate, s.r.i., banii nostrii

V-am anuntat din titlu despre ce o sa vorbesc in postul asta.

S-o luam cu inceputul.

La inceput au fost pungile din plastic. Ne-am invatat cu ele. La farmacie erau inscriptionate cu logo-ul farmaciei si numarul de telefon. Erau utile si faceau si partea de reclama. Apoi am intrat in randul „oamenilor civilizati” si „am” hotarat ca plasticul nu-i bun pentru mediu. Asa ca „am” dat o lege sa le interzicem sau in cazul in care sunt indispensabile, sa le aplicam niste taxe/tarife sa nu mai vrea nimeni sa puna ceva, vreodata in pungi de plastic.

La farmacia veterinara aveam nevoie de pungi pentru divizat granule pentru caini si pisici (da, la tara cumpara lumea si mancare pentru pisici/caini, dar nu-si permit un sac intreg, asa ca le divizam la pungi de 1kg sepectiv 3kg sa iasa un pret cat-de-cat accesibil). Asa ca, avand nevoie de pungile astea de plastic, a trebuit sa ne supunem legii si sa platim pentru ele un pret de cateva ori mai mare decat plateam inainte de „civilizarea” si „ecologizarea” noastra.

Paranteza: nu ma intelegeti gresit sunt in totalitate de acord cu interzicerea plasticului din pungi!

Dupa ce am cumparat pungile astea si le-am adaptat la noile tarife, suntem anuntati ca de la 1 februarie a.c. cei care comercializeaza pungi de plastic vor trebui sa perceapa de la clienti o taxa de mediu de 0.20 Ron. Bravo! Dupa ce au crescut pretul de achizitionare al pungilor de cateva ori, acum mai obtinem o mica taxa de mediu de 0.20 ron… Foarte bine! Asa ca, daca pacientul/clientul doreste sa-si transporte cumparaturile in punga de plastic va trebui sa mai scoata din buzunar 0.15 (pretul unei pungi de plastic) +0.20 (taxa de mediu) = 0.35 ron. Mai exista intotdeauna si varianta pungii de hartie pe care omul o poate solicita in schimbul modestei sume de 0.50 ron. Nu pare mult, dar la tara, unde oamenii isi calculeaza fiecare mie de lei/ban, este foarte mult pentru o bucata de plastic/hartie!

Alta chestie interesanta: ascultam astazi la tv si auzeam cu stupoare ca ascultarea telefoanelor se va face pe banii.. nostri, bineinteles! Adica, dupa ce ca ni se incalca niste drepturi constitutionale trebuie sa mai si platim pentru asta!?! Dap, se pare ca da. Statul obliga companiile de telefonie mobila sa faca investitii  in aparatura pentru stocarea convorbirilor, iar companiile de telefonie mobila anunta ca vor amortiza investitia prin tarifele aplicate clientilor! Super amuzant! Sau nu…

4 Răspunsuri

  1. Fara ofensa, dar sa stai linistit ca nimeni nu va asculta telefonul lui Andrei, ** gestionarul de buline**, pt. simplul motiv ca nu prezinti interes pentru agrenajul gandit de alesii nostri cu ocazia elaborarii acestei legi. La fel de linistit voi sta si eu si multi dintre cunoscutii nostri pentru simplul motiv ca suntem insignifianti.

  2. M-am lamurit: Legea cu suprataxarea pungilor de plastic este usor de ocolit ,ca orice lege . Fii atent Andrei ce faza am patit, culmea tot la o farmacie. Am *reusit* si m-am imbolnavit de o viroza respiratorie ( n-aveam cum sa scap NU?) si primul lucru care crezi ca a fost? Scarbit de atitudinea doctorilor ( cu salarii mici si buzunare mari ) m-am dus direct la farmacie ( ca intotdeauna) si normal : Ceva pt gat aveti,? Vreau si ceva pt. nasul infundat, dar pt. ca tusesc si stranut aveti ceva? Am luat si niste plicuri de ceai. S-a umplut masa in fata mea si eu ma uitam si intrebam: Cum le duc acasa, or avea pungi: Nu apuc sa intreb prin viu grai si DOMNISOARA farmacista ( nu stiu daca impresionata de aspectul meu fizic **pt. ca la 28 ani nu mai am la mine multe pretentii**, sau doar din cauza bonului de casa ce arata o suma mare ) imi zice: Poftim si o punga ( cu crucea verde imprimata), e gratis , dar sa nu spuneti daca va intreba cineva ca o aveti de la mine, ca nu e voie sa se dea gratis, spuneti ca o aveti de acasa. Zic O.K. multumesc si plec. Daca intradevar cineva cu atributii de control ma intreba de punga, PUTEA EU SA SPUN CA AM VENIT DE ACASA CU O PUNGA ( inscriptionata cu recunoscuta cruce verde) DE TIPUL CELOR DIN FARMACII SI SA SUSTIN CA ERA A MEA CAND ERA CLAR CA PUNGA ERA NOUA , LA PRIMA FOLOSIRE? Tu cum procedezi Andrei? Tot asa? Daca da, macar sifoneaza un pic pungile inainte sa le dai gratis, eventual rupe-le o toarta sau orice! ( POTI SA O IEI CA UN SFAT) Te salut!

  3. @ OMU
    Sa stii ca la noi, la farmacie, chiar vin oameni cu pungile de acasa! Da, pungi inscriptionate cu crucea verde, insa sunt de la farmacia concurenta🙂 (ale noastre sunt si personalizate cu denumirea farmaciei, orar si nr de telefon).
    Si eu te salut!

  4. Deci povestioara mea nu a avut niciun impact asupra ta. Mai mult te **ataca** faptul ca farmacia concurenta vinde mai multe pungi decat tine? Eu zic : CURAJ ANDREI TU TREBUIE SA VINZI MEDICAMENTE MULTE , NU pungi!!! Pa!

Lasă un răspuns

