Perspectiva diferita, acelasi inteles!

Cand eram mic, iarna, tot timpul eram atentionat sa inchid usa pentru ca „intra frigul” in casa. Am ramas cu aceasta expresie, „intra frigul„!

Intr-o seara urmaream la TV un film american, in care o familie se afla intr-o cabana montana, in mijlocul sezonului rece, probabil sa-si petreaca sarbatorile de iarna. La un moment-dat, in cabana, intra o alta persoana , iar personajul principal spune: ” Close the door, don’t let the heat out!” In traducere: „Inchide usa, nu lasa caldura sa iasa!”

Perspective opuse pentru aceeasi situatie. Intra frigul sau iese caldura?!

Eu am crezut prima data ca la noi, in Romania, toata lumea foloseste expresia cu „intra frigul” (m-am inselat) si am inceput sa fac tot felul de asocieri… Ca romanilor le e frica tot timpul ca le intra cineva in casa, cineva rau, frigul. Pe de alta parte americanilor au teama de a nu le pleca oamenii buni, caldura… Prostii!

Voi cum spuneti? Iese caldura sau intra frigul?

3 răspunsuri

  1. e o chestie de fizica, nu metafizica. americanii au dreptate – aerul cald isi va mari volumul daca deschizi usa, nu vice versa. se vede ca romanul cu expresia despre frig nu a inteles legile termodinamice.

  2. dpdv fizic iese caldura…ptr ca se stie ca materia mai calda cedeaza caldura celei mai reci pana se ajunge la un echilibru…

  3. eu zic ca intra frigul 🙂

Lasă un răspuns

