Meseria de farmacist, o meserie murdara!

Opt ore la serviciu (varianta oficiala). Imi fac datoria de “vanzator” si imi servesc pacientii clientii. Adun medicamentele de prin sertare, le pun intr-o punga, scot bonul, iau banii, dau rest. Din cand in cand merg sa ma spal pe maini. Mi le simt incarcate de… praf, mizerie, microbi. Cel mai rau e cand vreau sa mananc ceva. Se nimereste ca din 2-in-2 minute sa intre cate cineva si de fiecare data trebuie sa ma spal pe maini sa imi pot relua activitatea de hranire a flamandului din mine.
Eu stiam ca meseria mea e o meserie “curata”. Le ce s-o fi referit cel care a nascocit chestia asta?! Ca nu se fura sau ca nu se lucreaza cu sapa?!
Totusi daca intr-o farmacie, curatenia e la ea acasa, de unde te murdarsti in halul ala pe maini de zici ca ai fost la praşit?! Ei de unde! De la bani!!!

Concluzia: orice meserie care implica manipularea banilor egal meserie murdara! Parerea mea!

As mai avea totusi o problema: la magazin cand mi se da painea, vanzatoarea nu poarta manusi, desi lucreaza cu bani! O rezolvare a problemei este faptul ca esti indrumat sa iti iei tu painea, de parca tu nu trebuie sa platesti tot cu bani (deci automat si tu intri in contact cu bancotele).

Acum veti spune, pai si tu cum lucrezi cu medicamentele fara manusi?! Pai medicamentele sunt ambalate. Daca divizez ceva nu ma folosesc de degete, ci de o cartela. Daca prepar ceva, prepar in receptura, pe o masa speciala pentru asa ceva, pe care o dezinfectez intai. Oricum eu ma spal pe maini in 8 ore mai mult decat orice vanzatoare de paine intr-o zi!

Da, dar farmacia nu e magazin, nu?!
Corect, dar painea…

24 Răspunsuri

  1. Mai Andy hai sa ne inveselim…vrei sa faci blogul muddy?:P Mai bine vezi pe la Beauty Republic chestii cool

  2. Spalatul mainilor in timpul serviciului intr-o farmacie se invata in prima zi de practica , in primul din cei 5 ani de curs ZI DE ZI. De ce? Raspunsul este vechi, clar si precis: RETETA.
    De cand cursul de zi a devenit f.f.(fara frecventa) este normal ca tinerii colegi sa gaseasca comparatia cu magazinul de paine inainte de a se gandi la cabinetul medical unde medicul se spala inainte si dupa fiecare pacient. Farmaciile mari din regimul ceausist aveau casier, farmacistul nu atingea monedele sau bancnotele, consuma, in schimb, mult sapun in timpul programului pentru protejarea propriei sanatati,a propriei familii, a pacientilor sau apartinatorilor acestora .
    Aveti grija, tineri colegi, cand ati ales aceasta profesie ati fost influientati, cu siguranta si de expresia „curat ca in farmacie” ; cand ati depus juramantul si ati primit diploma ati preluat si acest „BLESTEM” .

  3. Maria, la Facultatea de farmacie Bucuresti, -curs de zi, si la stat (unde am urmat si eu)- cursurile era obligatorii si se lua prezenta, iar la examene se tinea cont de prezenta de la curs!

  4. Si eu sunt farmacist si crede-ma ca ma confrunt cu multe probleme in viata mea de farmacist. Am absolvit in 2002 la Cluj , iar scoala pe care am facut-o nu se compara cu aceea de aici de la noi din Baia Mare, Maramures, unde domnisoarele farmaciste in devenire se duc sa faca doar prezenta si sa dea cu banu …ca in rest Doamne ajuta! doar la buzunar le arde. Iar aceste doamne si domnisoare sunt marea lor majorite sunt acum asistente prin farmaciile din oras si au un tupeu profesional care te da pe spate. Spun aceastea lucruri in cunostinta de cauza, nu din povesti.Insa asta e viata de farmacist la noi in Romania. Eu imi doresc sa muncesc in alta tara, si sa sti ca am luat un interviu pentru Irlanda anul trecut pe vremea asta si afla ca acei domni din Irlanda de la fortele de munca nu mi-au dat permis de munca.De ce oare? pentru ca as fi fost, am fi fost defapt primii farmacisti din Roamanica noastra care am fi lucrat in tara lor mare si tare, primii doi mai exact.
    Asa ca asta este…aceasta profesie a ajuns de haram la noi in tara…haram de lume…

  5. stai linistita simona, ca mai sunt si meserii mai oropsite decat cea de farmacist… KINETOTERAPEUT… vs. masor! (era bine mason, da nu-i). In romanica noastra cum zici tu, eu nu am unde lucra… ca imi da un salariu de kkt, asta daca gasesti de lucru (n-a ca ma repetai). Si iti vine sa iti iei campii.

  6. Simona si noi vrem sa emigram. Poate ne luati si pe noi in Irlanda, pe bune. Unde trebuie sa dam interviu? (ma refer la mine si la sotia mea, tot farmacist si ea)

  7. Deci doriti sa plecati? sa inteleg ca da…as putea sa va ajut, si va fac legatura direct la sursa cu un lant mare de farmacii din Marea Britanie cu care colaborez eu.
    Daca sunteti interesati spuneti-mi si va ajut cu mare placere!

    • Mai e valabil? Sinteti angajata in UK sau Irlanda? daca da, as fi foarte interesata si eu, dar pentru inceput de detalii, posibilitati de acces (inregistrari, acte, etc)
      M-ar interesa mult orice varianta. Multumesc!!!!!

    • Buna ziua! cautand informatii despre profesia de farmacist pentru un eseu am dat de acest mesaj! stiu suntem deja in 2012, 4 ani de cand ati scris aici pe blog. Sunt interesata sa plec in Marea Britanie. Momentam sunt studenta anul IV. Dar as dori sa stiu mai multe info despre cerintele care trebuie indeplinite pentru a fi acceptat de a profesa in Marea Britanie .
      Multumesc!

    • buna
      ma poti ajuta si pe mine ?sunt farmacista.vreau s alucrez in uk..
      cum pot sa imi indeplinesc acest vis?
      multumesc…

    • Buna
      Cum pot sa dau de tine?
      Dacă vezi acest SMS lăsa o adresa , nr telefon unde pot sa îți scriu, sa te sun.
      Multumesc mult
      Anca

  8. Totusi, as dori sa fac si eu o mentiune: nu are nicio legatura frecventarea cursurilor cu know how ul meseriei.
    Fuck,vorbim de cursuri,gindeste putin la cati mai deschid zilnic,a nu, macar saptamanal vreo carte de specialitate si ai sa vezi ca pe multi degeaba i ai trimis la curs🙂

  9. Da, corect domnule „un farmacist”. Asta inseamna ca si un asistent poate stapani „know how-ul” meseriei de farmacist, dar asta nu il face farmacist!😉
    Iar treaba cu cartea… la cate probleme ai in viata de zi cu zi, cand ajungi acasa nu-ti mai arde de nicio carte! Iar daca mai lucreza si weekend-urile nici nu mai incape vorba! Asta plecand de la premisa ca n-ai copii si nici alte obligatii familiale.🙂 Si oricum cartile sunt vechi si nu prea ai ce invata nou din ele! In schimb, avand acces la internet si la revistele de specialitate poti prinde din mers o multime de lucruri cu adevarat folositoare.
    E complicat subiectul „farmacist/farmacie”, si sunt prea obosit la ora asta ca sa mai dezbat…😀

    • Domnule Andrei Lefter, indraznesc sa iti scriu penru ca mi-a placut stilul personal in „abordarea” problematicii. Vreau si eu un sfat sincer. Iata: am 40 de ..anisori, sunt de conditie biolog si actual lucrez ca functionar public. A se citi „salariu de raha…o”!Am tot incercat tot felul de colaborari, in mai multe domenii, m-am tot perfectionat facand diferite ..specializari, mastere, ..aiureli, salriul ..tot asa! In ultima vreme insa, m-am gandit ca facultatea de farmacie. ar putea fi o solutie.. Ma preocupa destul de mult, e o chestiune si de timp (n=o sa vreau sa-mi las serviciul, totusi!!!), dar isi de bani!! Spune-mi sincer, se mai merita sa incep acum aceasta facultate?!!?!?!? Si …ma refer mai ales la satisfactia … financiara. Ti=as fi recunoscatoare daca mi-ai raspunde. Multumesc anticipat!!

  10. @ Mirela

    Salut
    Daca ai la dispozitie 5 ani din viata ta, poti incepe facultatea de farmacie. Daca esti hotarata sa faci totusi aceasta facultate o poti urma oriunde in tara numai la Bucuresti NU!

    Eu sunt farmacist la tara, iar salariul nu e atat de mare (dar cum si cheltuielile sunt mai mici, e ok). In Bucuresti sau in orasele mari salariul unui farmacist poate sari de 3000 ron.

    Multa bafta!

  11. are rost sa incep postliceala de asis farmacist?help

  12. Asistentii sunt platiti mai prost ca farmacistii. De multe ori muuult mai prost!
    Dar orice scoala e un inceput de drum. Depinde ce vrei tu de la viata.🙂

  13. Prin ANALogie… un masor, nu va fi niciodata kinetoterapeut! Si viceversa!

  14. Doresc asocierea cu un coleg farmacist pt mediul rural la 30 km de Bucuresti ; mediul de lucru este linistit si pacientii cu bun simt .

  15. farmacista s-au asistent de farmacie?? au acuma sunt anul 1 la asistent de farmacie… sincer eu m-as bucura sa iau 1700 ron… tot la tara…

Lasă un răspuns

