Munca in folosul… statului!

Sunt farmacist la farmacia tatalui meu. Am fost in concediu vreo 2 saptamani, deci am fost rupt de realitatea serviciului. Cand m-am intors am descoperit tot felul de surprize: s-au modificat listele de medicamente, s-au ieftinit medicamentele (unele, altele s-au scumpit – asta au omis sa spuna baietii de la stiri), etc. Listele s-au schimbat, cei de la casa au uitat sa-i instruiasca pe medici si pe farmacisti cu privire la noutatile aduse si s-a creeat astfel o isterie generala. Am fost sunat de medici, cerandu-mi sa le explic ce trebuie sa scrie pe retete in dreptul medicamentelor (unele medicamente au fost scoase de pe o lista si puse pe alta, altele au fost scoase definitiv de pe liste – ceea ce inseamna ca nu se mai compenseaza), insa nici eu nu aveam habar. Mi-au explicat ca ei (medicii) au fost personal la casa de asigurari de sanatate si au cerut lamuriri si au primit niste hartii inutile.

Mai mult am aflat ca in cazul medicamentelor pentru diabeticii de orice fel, s-au schimbat putin lucrurile: pentru pacient e la fel ca inainte – medicamentele sunt pe retete gratuite si deci ei nu platesc nimic – insa s-a gandit „statul” ca ar fi bine sa contribuie si farmaciile la bunastarea pacientului nu numai statul. Astfel, farmaciile primesc medicamentele pentru diabetici cu pret impus, cu adaos minuscul si in plus de asta farmaciile trebuie sa suporte si ele o pierdere de x procente care reprezinta fix adousul! 🙂 Nu stiu daca ma mai urmariti; pe scurt, farmacia plimba marfa de la depozite catre pacienti avand un castig egal cu ZERO. Culmea ironiei este faptul ca pe ecranul calculatorului iti apare un mesaj: farmacia poate sa creasca pretul medicamentelor pentru a-si recupera pierderea de x procente, insa aceste medicamente vin cu pret impus ceea ce se traduce prin faptul ca nu iti este permis sa cresti pretul peste pretul maximal impus! Foarte tare, nu?! Ipotetic vorbind, chiar daca tu pui pret mai mare, daca omul vine cu reteta gratuita el oricum nu plateste nimic, ceea ce s-ar traduce prin faptul ca o sa-ti recuperezi pierderea de la pacientii care vor sa cumpere medicamentele la liber, adica foarte putini!

ATENTIE! FARMACIA TATALUI MEU NU ESTE FARMACIE DE STAT!!! si totusi statul ma obliga sa am o pierdere de x %. De ce?

Bonus:

– nu ai voie sa refuzi nicio reteta pe diabet;

– esti obligat sa ai in farmacie medicamente de diabet;

Sursa poza

9 răspunsuri

  1. „farmacia poate sa creasca pretul medicamentelor pentru a-si recupera pierderea de x procente” poate se refera la alte medicamente, de ex. scumpesti aspirina.
    nu ma pricep la acest domeniu dar am observat ca preturile la medicamente de la farmacie la farmacie variaza si cu cateva zeci de mii de lei.
    de exemplu yasmine, eu le iau de la planning cu 22 lei, in farmacii pretul variaza de la 25 lei la 29 lei pe cutie.

  2. e ciudat… uite exemplul tau, yasmine, ne vine cu pret impus si anume cu pretul de 25,99, ceea ce inseamna ca asta e pretul! eu nu pot sa-l fac mai mare!! curios cum alte farmacii il au mai scump! mai ieftin se poate (25,99 e maxim, daca vrei sa-l dai gratis nu te opreste nimeni 🙂 )
    iar cu privire la aspirina… la asta nu m-am gandit, si eu care credeam ca se refera la medicamentele incriminate 🙂

  3. Suntem singuri, fără nicio scuză şi responsabili pentru tot ceea ce facem.
    http://razboiul.wordpress.com/2008/08/13/sartre-de-unul-singur/

  4. Eu nu ma pricep nici atat la medicamente, bine ca nu le iau, dar stiu ca saraca bunica are cam un saculet de luat pe zi si ma gandesc ce ar putea sa faca ea… ea se bucura cand are reteta compensata, pe de alta parte ma gandesc la afacerea lui Andrei, pentru ca orice investitie ar trebui sa aiba si profit. Eu zic sa te apuci de constructii! 😛

  5. […] inceput am crezut ca e o exceptie – ca medicamentele pe diabet sa se elibereze cu adaos aproape ZERO de catre farmacii – dar vad ca se ingroasa […]

  6. Buna Andrei,
    citesc cu mare placere si ‘admiratie’ articolele publicate de tine. uite, asa mai tin si eu contactul cu realitatea gugesteana. esti funny, cind vrei. totusi cel despre ‘Munca in folosul… statului!’ ma supara. am mama diabetica de foarte mult timp. chiar si micul ajutor venit din partea statului nu o duce spre vindecare. ce-i diabetul? o moarte lunga….ajugi sa vezi cum te descompui…asta daca nu orbesti mai intii sa apara arterita si sa-ti amputeze picioarele sau mainile. esti privat de toate bunatatile lumesti. orice permis si de bun simt,devine in scurt timp CONTRAINDICAT.depinzi , cit mai ai zile pe lume, de medicamente! apar complicatii, cum ar fii: rinichii nu vor sa mai functione si uite asa ,vrind-nevrind, apelezi la dializa, adica o zi o petreci infipt in ace si perfuze pe paturile spitalului, cealalta acasa fara vlaga, fara pofta de mincare, incercind sa te pregatesti ‘sufleteste’ pt o alta zi de dializa. nici tensiunea arteriala nu renunta sa-si faca de cap. mai mult nu poate calatori. as fi dorit sa vina in Canada in vizita. ma uit la prietenii mei cum sunt binecuvintati sa-i aibe parinti alaturi. subiectul ar fi lung si nu ducem lipsa de surse de informare in ziua de astazi.asa ca …numai diabetic sa nu fi, vorba cintecului.
    nu cred ca bussness-ul aduce profit numai din vinzarea medicamentelor adresate diabeticilor?! asa ca ramin la parerea statului si la ideea ca esti un baiat istet si cu suflet mare sa-i intelegi si pe cei suferinzi.
    ‘Casa de piatra!’ cu asta am vrut sa incep de fapt, dar subiectul abordat a primat.salutari parintilor tai, in special mamei tale care m-a invatat primele cuvinte in limba engleza, limba ce ma ajuta sa-mi cistig existenta aici la capat de lume, departe de cei dragi.
    astept sa citesc articolele tale cu aceeasi placere.
    pe curind,
    Sorela Neagu
    Toronto,Canada

  7. am vrut sa spun..’business-ul’…eh, se mai intimpla si la case mai mari…cum ar fi Casa Poporului…:)
    sa auzim numai de bine.
    pe curind,Andrei

  8. Buna Sorela,
    Stiu ca uneori nu reusesc sa ma fac inteles, si se pare ca nici de data asta n-am reusit. Ideea nu era ca nu sunt de acord cu gratuitatea medicamentelor pentru diabetici, Doamne fereste asa gand, ci de faptul ca statul se da rotund ca isi ajuta cetatenii si ofera medicamentele gratuit, pe cand el ce face? suporta o parte din gratuitate, si obliga farmaciile sa suporte restul!
    Adica nu ne-a intrebat nimeni daca suntem sau nu de acord cu lucrul asta (daca ne-ar fi intrebat probabil am fi fost de acord cu el), ci ni s-au impus niste pierderi.
    Imi pare rau daca articolul de mai sus a lovit in oamenii care sufera de diabet, nu asta era tinta lui. Scopul post-ului era strict de natura economica si tintea la nesimtirea statului, care incearca mereu sa se sustraga si sa oblige pe altii (chiar daca acesti altii platesc taxe si impozite la stat, inclusiv impozit pe profit!!! ca farmaciile nu merg la negru!) la plati suplimentare. Si exprimarea cu „nesimtirea statului” e aiurea, ca nu „statul” face smecheriile, ci niste indivizi care stau toata ziua cu ochii pe banii altora…

    Ma rog… Oricum imi pare rau daca am adus tristete in casele voastre cu acest articol.

    Merci pentru urari si o sa ii transmit mamei salutarile tale.
    Ma bucur ca ma citesti si ma bucur ca sunt atentionat cu privire la subiectele articolelor de aici.

  9. De la planing il cumperi cu 22 lei ca dna doctor a primit mostre gratuite si ti le vinde tie sa faca un ban. Sa te uiti si la termenul de valabilitate sa nu te trezesti cu un urlator peste 9 luni…

Lasă un răspuns

