Spaga…

Un prieten a deschis subiectul acesta pe blog la el. Eu vreau sa-l inchidem. Nu, nu pe prieten, pe subiect. Mi-e scarba de spaga, mai ales de cei care iau, pentru ca o cer si (ei) cred ca li se cuvine. La noi spaga e o regula. La facultate nu mai dau plicuri cu bani doar cei care vor sa se distreze si sa calce mai rar pe la scoala, dar sa promoveze, ci si cei care vor sa invete, cei seriosi (unii dintre ei muncind toata vacanta de vara pentru ca un „nebun” de profesor isi cere „dreptul” devenit in timp obligatoriu pentru toata lumea). Daca nu dai (pentru ca nu stii ca „trebuie” sau pentru ca nu vrei) se considera ca esti impertinent! Mi-e sila! Ce putem face? Daca ti-e rau, te duci la doctor – tre’ sa dai spaga! Daca ti-e bine in sfarsit si mori, raman altii sa dea spaga la popa – sa te programeze la o ora decenta, etc. Nu vreau sa zic mai multe ca-mi pot dauna! Mai ales ca ma stie lumea la mine-n sat si nu se stie niciodata cine mai citeste aberatiile mele.

Prietenul meu isi invita cititorii sa dezbata acest subiect. Eu nu o sa va cer asa ceva, pentru ca sunt sigur ca aveti si voi multe exemple negative… Dar daca aveti unul singur pozitiv – adica ati vrut sa dati si v-a fost refuzat „ploconul” – sa-mi spuneti pentru ca astia-s oamenii pe care-i respect, cei care-si fac meseria de dragul ei… (nu m-am exprimat eu prea bine, dar ati inteles voi la ce ma refer).

Sunt dezgustat.

Zilele trecute m-a sunat o femeie ingrijorata pentru soarta odraslei care nu prea se omora cu cartea si m-a intrebat „Cat mai merge le facultate?” in sensul „care mai sunt preturile?” M-am simtit umilit asa ca i-am raspuns: „Nu mai stiu doamna ca se schimba de la an la an, dar o sa afle cat de curand de la colegi

*Nu am dat link-ul catre „prieten”-ul pe care-l pomenesc pentru ca vreau sa-l protejez… stie el de ce.

3 Răspunsuri

  1. e rau si sa dai si sa primesti. unele spagi au fost instalate fix de clientii care dau spaga la persoane pentru a trece mai usor prin ceva.
    la facultate la mine a fost OK, in sensul ca n`am dat spaga la profi desi unii erau cunoscuti, se stia ca dai spaga la asistenta si ea transmite la prof si iei examenul (la drept era asa) dar acei profesori se pare ca nu au dat note mici sau nu aupicat studentii care invatau si nu dadeau spaga.
    la masterat am picat primul examen din viata mea de studenta pentru ca n`am luat cartea de 50 de lei a profesoarei (cine lua cartea avea 10 fara examen) ci am preferat sa predau lucrarea. la re-examinare am luat cartea si mi`a dat 10 si gata. cu unele chestii n`ai cum sa lupti.

  2. Daca-ti povestesc prin ce am trecut eu si colegii mei la facultate, n-ai sa crezi. E ceva de domeniul S.F.-ului. O sa las povestea pentru o carte pe care o voi scrie intr-o epoca in care nu o sa mai existe spaga, iar cartea mea va parea o fantezie… Pacat ca aceasta carte nu va aparea niciodata.
    Eu incerc sa „tin” un blog vesel, dar se pare ca de data asta am dat gres. Daca bag o fata zambitoare la sfarsit mai pot schimba ceva?🙂

  3. nu cred😛

Lasă un răspuns

