Vin in 10 minute

De cate ori am vazut scris pe geam/usa de la magazin aceasta formula magica?!? Nu de putine ori! Se intampla ca de fiecare data cand ai mai mare nevoie de un lucru, te grabesti sa ajungi sa-l cumperi iar in fata ta apare o foaie pe care scrie mai mare sau mai mic cu pixul: “VIN IN 5 MINUTE” (Recunosc, asta se intampla mai ales la tara). Te apuca “pandaliile”. Daca se specifica minutele mai ai o sansa, insa cand apare scris “VIN IMEDIAT”, atunci sa-ti iei gandul, cauta in alta parte.
Si ar mai fi o chestie; 5 minute… dar de cand? Incepand cu ce ora incepi sa cronometrezi minutele? Sau chiar cu ce zi… Nu ar fi mai onorabil ca in loc sa zici dupa cate minute o sa revii sa spui exact ora? De exemplu: pleci pe la 11:20 si in loc sa zici “vin in 10 minute” sa scrii “vin la 11:30”, ca sa stie si omul daca te mai asteapta sau nu. Mai corect ar fi “vin la 11:30, in ziua de 28 mai 2008” (adica in ziua respectiva). Nu se stie niciodata…

I.T.P.

.
Apropo de lucrul asta cu plecatul de la serviciu si pus hartia in geam… am fost nevoit sa fac si eu asta! De ce? Pentru ca altii faceau acelasi lucru sub alta forma. Sa va explic: Toata lumea lucreaza de la 8 la 17! Am avut nevoie sa-mi fac un ITP la masina (Inspectia Tehnica Periodica – va spun pentru ca nici eu n-am stiut ce inseamna pana de curand). Asa ca, avand programul pana la ora 17 a trebuit sa plec cu o ora si jumatate mai devreme de la serviciu. Am ajuns pe la 3 fara ceva – 4 PM la RAR. Acolo mi s-a spus “Pai aici iti trebuie rezervare! Dar poti sa faci ITP-ul oriunde, nu numai la noi.” Si mi-au insirat cateva statii unde puteam face aceasta operatiune draconica. Am plecat. Singura statie care-mi suna cunoscuta se afla in afara orasului si in partea opusa, bineinteles. Treversand orasul am mai pierdut ceva vreme, asa ca la statia cu pricina am ajuns pe la 4 jumatate. Cand am vazut ca se afla in cadrul reprezentantei DACIA, mi-am zis: “ Stai frate ca-‘stia-s profesionisti!Pe dracu! Am intrat, am intrebat, m-au trimis in alta parte… la ei la service… la,la,la… am ajuns acolo, si ma adresez civilizat: “Pentru o inspectie tehnica…?” (Erau 3 insi in service, la ITP-uri) Unu’ din ei: “Da.. la noi”. Am simtit eu ca baietii-s obositi si le-am pus o intrebare ajutatoare “Pentru o programare?!” Altu’: “Pai veniti maine!” Eu: “Pai, pe la ce ora?” Ala:”Oricand intre 8 si 17” Ma uit la ceas – era 5 fara un sfert. Unu’ repede sa-mi taie gandul “Dar incercati sa veniti pe la 4 jumate, 4…” M-am lamurit, profesionisti!

Update: ITP-ul  l-am facut pana la urma la Gugesti si m-a costat 50 RON plus bacsis (obligatoriu) 5 RON, la Focsani, la Dacia, m-ar fi costat 75 RON. Masina e o Skoda Octavia, daca se intreaba cineva…

13 răspunsuri

  1. uite ca incetul cu incetul incepi sa inveti si alfabetul… nu mai e pretenu tau popik prin apropiere sa iti sopteasca ca inseamna ITP sau sa te ajute la rezolvarea problemei… da pe pretenul fao l-ai „dimenticat” el stia mai bine semnificatia itp-ului.

  2. Eu sunt ala care ia facut I.T.P. Lasand la o parte faptul ca am stat dupa program sa te astept,vorba aia esti consatean,cum ai ajuns tu la concluzia ca bacsisul este obligatoriu,ti-a cerut cineva asa ceva.Acest baietas la plecare a aruncat o bancnota de 5lei,pe care am gasit-o ulterior pe jos.Tu stii ce poti face cu 5lei ?Avand in vedere ca tatal tau este un om deosebit,te iert pentru acuzele aduse,dar te rog sa-ti ceri iertare aici,daca nu, ma vad nevoit sa-mi recapat onoarea in instanta. O zi buna,si ai grija ,nu mai spune niste neadevaruri ca odata si odata te v-a costa scump !

  3. Dece stergi si nu raspunzi,cine ti-a cerut bacsis cand ai facut ITP ?

  4. Eu ma bucur ca sunt citit si de consatenii mei! Asa ca imi cer scuze 🙂 Sper ca nu am ofensat pe nimeni, o sa fiu mai atent data viitoare! Ideea era, ca, prin comparatie cu „profesionistii” de la Focsani (de la Dacia), am gasit la mine in comuna oameni dornici sa ma ajute, si in aceelasi timp si pe bani mai putini! Deci nu e vorba de 5 lei. As fi lasat si mai mult, dar cum era prima data cand faceam astfel de treburi, nu stiam ce trebuie sa fac. O sa fiu mai atent data viitoare! 🙂 Eu v-am facut reclama 😉 si v-am laudat pentru ca sunteti baieti de treaba. Astept sa faceti si pentru motociclete pentru ca tot la voi o sa vin.
    Gata? Ne-am impacat? 🙂

  5. Este OK !Pe viitor sa ai mare grija ! Imi place blogul tau si l-am citit ! Dai bataie,ca le zici bine !

  6. ma bucur ca in sfarsit se misca ceva in tara asta…acum nu stiu daca o fi bine sau rau dar schimbari se produc la tot pasul (cel putin asa observ din galceava de aci): in primul rand bacsisul nu se mai inmaneaza ca pana acum, ci se arunca pe jos… in cazul acesta nu ma gandesc decat la faptul dl. Lefter, aci intimat, era dupa vreo nunta, unde -nu bag mana in foc- ii placusera toate melodiile-„fara numar”, si recursese la reprobabilul gest de a arunca cu bani la lautari. asa ca andy si eu te iert de aceasta fapta, cu mentiunea ca la cat de bine merge treaba la Gugesti (nu mai spui la nimeni), puteai sa lasi si tu mai mult. sau oi fi cheltuit tot la nunta???
    Despre alte noutati constatate nu fac inca comentarii, caci regulile limbii romane cica s-au mai schimbat…

  7. si daca cineva a gasit niste bani pe jos, si ala nu era bacsis, a luat banii, a recunoscut, oare o fi inapoiat suma???
    …ca de nu…comandore e pe felie!!! mare atentie;)))

  8. injura-ti-ma mult!!!!

  9. bah al draq… „hotu` striga hotii!”… foaie verde de dai n-ai… ia nu da sa vezi cum ai… ca tot ziceati de lautari… iuiiiiiiiiiiiii… io am facut itp-u` mai la deal… pe bul`var Dumvraveni… si am dat vreo 25 lei… da mie asa mi s-a cerut… ca de… aveam parbrizu crapat… si nu se vedea bine punga de cafea de pe bord… :)) A MURIT REGELE… TRAIASCA DOM` PRIMAR…

  10. sper sa nu se ofenseze… „rebeliunea” – nu de alta… da` altu mai bun nu-i… si totusi a facut si el ceva :)) in comuna asta… nu ca altii dinaintea lui… sau nu!?!

  11. 25 de lei spaga, bacsis, ciubuc, rahat sau apa rece???? fii dom’le mai iecsplicita!!!

  12. de fapt numa’ injurati-ma;)

  13. […] Daca tot am facut atata valuri cu I.T.P.-ul, si daca tot am fost azi la I.T.M. ma-am gandit sa va povestesc si despre cel din […]

Lasă un răspuns

