Politisti in intersectie

Mergeam spre Roman, cu masina. La iesirea din Bacau, inainte de trecerea podului (parca de o viata in reparatii) semafoarele nu functionau. Drept urmare in intersectie se afla un politist (foto). Am ramas cu gura cascata. Ceea ce facea el… cum dirija traficul prin intersectie… m-a impresionat! Asa ceva vazusem doar in cartile pentru scoala de soferi si credeam ca sunt doar chestii teoretice. Tinea mainile cum vazusem eu in cartile alea, si dirija precis si ordonat, fiecare sens de mers. Era ca un ceas si mergea ceas. La intervale precise se intorcea in sens opus acelor de ceas si invita conducatorii auto prin intersectie. Asa politist mai rar sau pur si simplu nu mi-a fost dat sa vad pana acum mai multi…
Am ajuns sa-l laud doar cand eram mai aproape de intersectie si puteam vedea mai bine ce facea el acolo. Pana atunci, mi-am imaginat ca e un politist in intersectie si am incepus sa injur.
De fiecare data cand vad sau imi spune cineva de un politist in intersectie, nu pot sa nu-mi amintesc de cativa militieni bucuresteni, maiestrii in arta blocarii si mai mult a traficului.
Nu, nu voi vorbi aici de celebrul si mediatizatul “tablagiu” care a reusit performanta sa tamponeze o masina si o motocicleta!!! Nu. Asta-i deja celebru!
Va voi povesti de un altul…

politist-in-intersectie.jpg

Eram in Bucucresti, in centru. De la Galeriile Orizont, ma pregateam sa traversez bulevardul, pieton fiind. Nebunie mare: in intersectie “locuia” un “tablagiu”. N-avea nicio treaba cu dirijatul circulatiei. Miscarile si pozitiile din cartea aia, pe care am pomenit-o mai sus, erau total straine individului.
Militianul dirija, invitand amical soferii sa treaca, ii chema miscand palma inainte si inapoi, fara miscari de brat sau o pozitie a corpului adecvata… In plus semaforul functiona, iar el, militianul, mai avea putin si indruma conducatorii auto cu degetul aratator, eventual prin miscari subtile in fata si-n spate…
Nu mai stiu cum mai suna regulile astea “noi” de circulatie (ca, la cat de des s-au schimbat in ultimii ani…) dar , eu stiam ca, atunci cand un politist se afla in intersectie, indiferent daca semafoarele merg sau nu, el are intaietate. (daca nu o mai fi asa, astept sa ma corecteze cineva!) Se parea ca, in viziunea domnului “tablagiu”, lucrurile nu stateau tocmai asa.
In timpul indicatiilor contradictorii pe care le dadea domnul militian, un sofer a vrut sa avanseze, fiind primul din coloana (semaforul era rosu, politistul invita in intersectie masinile din fata lui, insa uitand sa faca semnul pentru oprire). Soferul ezitand totusi sa treaca, a oprit in cele din urma. Replica militianului, iritat, nu s-a lasat asteptata:
“Baaaaaa!!!!! Ce faci?! Treci pe rosu!? Esti chiar nesimtit!” si-i batu obrazul…

5 Răspunsuri

  1. =)) CAT AM PUTU SA RAD…FAIN SI ARTICOLUL ASTA…ESTI MAESTRU IN A POVESTI…ABIA ASTEPT SA MAI CITESC CEVA…ASA CA TE LAS…NU MA PUN ACUM SA SCRIU:))))

  2. Hi,
    I like the way you write ..Its really different and interesting … keep the momentum going ..
    brilliant. .

  3. Ai dreptate cu prioritatea pe care indicatiile agentului de politie o are fata de culoarea semaforului din intersectie. Cat despre istorioara e bine ca ai inceput cu un exemplu bun si pastrand echilibrul ai aratat si o ** uscatura** a sistemului. Totusi e bine de stiut care era fluctuatia de masini in cele doua cazuri diferite precum si de cand ** locuia politistul ** in intersectie dirijand. Si daca U crezi ca e usor incearca numai sa stai 4 ore in picioare intrun loc ( maxim 50 cm patrati) in picioare, si sa ne mai auzim dupa! Salut!

  4. Cand am scris nu am fost politist ci REALIST ( incercam sa tin cu amandoi)!

Lasă un răspuns

