Europeni…imputiti (1)

Partea I

Precizare: Intamplarea de mai sus a avut loc prin luna august si in consecinta este o restanta din acea luna.

Ne-am hotarat cu greu ce tren sa luam din Thessaloniki pana la Atena. Alegerea a fost si mai “grea” cand am auzit diferenta de pret, fata de biletele la alte trenuri. Pentru Intercity Express plateam 40 eur, cu Intercity nu plateam nimic (nu mai explic de ce, neavand legatura cu povestioara noastra). Am ales Intercity, fara “Express” in coada. “Diferenta dintre ele”, ne-am zis noi, “in afara de bani, ar fi ca asta gratisul, ajunge cu o ora mai tarziu”.

Am urcat in tren si imediat ne-am dat seama care era diferenta: oamenii. Cateva statii ne-am simtit bine: aer conditionat, sucuri, apa rece, locuri confortabile; pana am ajuns la halta Katerini (celebra plaja pe care o cunoaste tot romanul). Aici, a urcat o doamna “mai bine facuta” urmata indeaproape de o droaie de copilite, un nene incheind sirul indian. Ma gandeam ca poate o fi vreo excursie si tanti si cu nenea sa fi fost profesori; nu stiam sigur si nici nu banuiam ca aveau sa ne insoteasca pana in Atena.

Nimic spectaculos pana acuma, asta daca trecem cu vederea dimensiunile impresionante ale doamnei (cu adevarat impresionante!). Dar nu, nu dimensiunile o faceau sa se detaseze de restul lumii, era altceva. Era un lucru, o senzatie, un miros…nu, nu se putea numi miros, sau transpiratie, nu se putea numi nici macar “imputiciune”. Depasea de departe toate definitiile acestea. Probabil, era o doamna profesoara care trecuse cu brio toate gradele transpiratiei omenesti si-si dadea masterul, in mirosuri pentru care stiinta nu a gasit denumiri pana in prezent. Ce mai… femeia, desi vie, se afla intr-un grad avansat de putrefactie.

In cateva minute toata lumea din compartimenta simtea o usturime pe caile aeriene, ochii abia-i putea tine deschisi, haos. Era insuportabil, ametitor. Daca eram american as fi zis ca a fost atac terorist cu gaz „salin”. Greu de imaginat prin ce am trecut in clipele acelea.

va urma… vezi continuarea

Lasă un răspuns

